Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/746
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorGarcía-Builes, Carlos Andrésspa
dc.contributor.authorGómez-Duque, Danielaspa
dc.coverage.spatialSudamérica, Colombia, El Carmen de Viboral, Antioquiaspa
dc.coverage.temporal2021es_ES
dc.date.accessioned2021-01-20T21:39:20Z-
dc.date.available2021-01-20T21:39:20Z-
dc.date.issued2021-01-20-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/746
dc.description.abstractEl tema del trabajo de investigación es la enseñanza del inglés como lengua extranjera y busca conocer los elementos que el profesor de una escuela rural de El Carmen de Viboral tiene en cuenta al momento de adaptar el implementar el currículo sugerido de inglés de transición al grado quinto. Sumado a esto, surgen elementos importante que deben ser estudiados cuidadosamente como la estructura del currículo sugerido por medio de un análisis documental y un cuestionario que permitió conocer los factores que intervienen en la alineación del currículo sugerido.es_ES
dc.format.extent62es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectCurrículo sugerido de ingléses_ES
dc.subjectEnseñanza del inglés como idioma extranjeroes_ES
dc.subjectContexto rural ELTes_ES
dc.subjectAlineaciónes_ES
dc.subjectTransición y escuela primariaes_ES
dc.subjectEducación rurales_ES
dc.subjectContexto rurales_ES
dc.subjectModelo escuela nuevaes_ES
dc.subjectAdaptación e implementaciónes_ES
dc.titleThe elements that the teacher aligns in the adaptation and implementation of the suggested english curriculum of transition to fifth grade in an official school of the rural context in el Carmen de Viborales_ES
dc.typeBachelor thesises_ES
dc.description.abstractenglishThe theme of the research work is the teaching of English as a foreign language and it seeks to understand the elements that the teacher of a rural school in El Carmen de Viboral takes into account when adapting the implementation of the suggested curriculum of English for transition to the fifth grade. In addition to this, important elements arise that must be carefully studied, such as the structure of the suggested curriculum through a documentary analysis and a questionnaire that allowed us to know the factors that intervene in the alignment of the suggested curriculum.es_ES
dc.subject.subjectenglishSuggested English curriculumes_ES
dc.subject.subjectenglishTeaching English as a foreign languagees_ES
dc.subject.subjectenglishELT rural contextes_ES
dc.subject.subjectenglishAlignmentes_ES
dc.subject.subjectenglishtransition and primary schooles_ES
dc.subject.subjectenglishRural educationes_ES
dc.subject.subjectenglishRural contextes_ES
dc.subject.subjectenglishNew school modeles_ES
dc.subject.subjectenglishAdaptation and implementationes_ES
dc.subject.lembInglés - Enseñanzaes_ES
dc.subject.lembEducación bilingüees_ES
dc.subject.lembLenguas extranjeras - estudio y enseñanzaes_ES
dc.subject.lembLenguaje y educaciónes_ES
dc.subject.lembGuía de estudioses_ES
dc.subject.lembEducación rurales_ES
dc.subject.lembEscuelas ruraleses_ES
dc.subject.lembProfesores ruraleses_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsOpen Accessspa
dc.rights.spaAcceso abiertospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentCiencias de la educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en lenguas extranjerases_ES
dc.contributor.corpauthorUniversidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educaciónes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationGómez Duque, Daniela. The elements that the teacher aligns in the adaptation and implementation of the suggested english curriculum of transition to fifth grade in an official school of the rural context in el Carmen de Viboral (Trabajo de grado) Rionegro, Antioquia: Universidad Católica de Oriente; 2020. 62p.es_ES
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TRABAJO DE GRADO Daniela Gómez Duque.pdf533.64 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Carta.pdf
  Until 2050-12-31
871.14 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons