Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/746
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | - |
dc.contributor.advisor | García-Builes, Carlos Andrés | spa |
dc.contributor.author | Gómez-Duque, Daniela | spa |
dc.coverage.spatial | Sudamérica, Colombia, El Carmen de Viboral, Antioquia | spa |
dc.coverage.temporal | 2021 | es_ES |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T21:39:20Z | - |
dc.date.available | 2021-01-20T21:39:20Z | - |
dc.date.issued | 2021-01-20 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/746 | |
dc.description.abstract | El tema del trabajo de investigación es la enseñanza del inglés como lengua extranjera y busca conocer los elementos que el profesor de una escuela rural de El Carmen de Viboral tiene en cuenta al momento de adaptar el implementar el currículo sugerido de inglés de transición al grado quinto. Sumado a esto, surgen elementos importante que deben ser estudiados cuidadosamente como la estructura del currículo sugerido por medio de un análisis documental y un cuestionario que permitió conocer los factores que intervienen en la alineación del currículo sugerido. | es_ES |
dc.format.extent | 62 | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad Católica de Oriente | es_ES |
dc.relation | Trabajo de grados | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/ | * |
dc.subject | Currículo sugerido de inglés | es_ES |
dc.subject | Enseñanza del inglés como idioma extranjero | es_ES |
dc.subject | Contexto rural ELT | es_ES |
dc.subject | Alineación | es_ES |
dc.subject | Transición y escuela primaria | es_ES |
dc.subject | Educación rural | es_ES |
dc.subject | Contexto rural | es_ES |
dc.subject | Modelo escuela nueva | es_ES |
dc.subject | Adaptación e implementación | es_ES |
dc.title | The elements that the teacher aligns in the adaptation and implementation of the suggested english curriculum of transition to fifth grade in an official school of the rural context in el Carmen de Viboral | es_ES |
dc.type | Bachelor thesis | es_ES |
dc.description.abstractenglish | The theme of the research work is the teaching of English as a foreign language and it seeks to understand the elements that the teacher of a rural school in El Carmen de Viboral takes into account when adapting the implementation of the suggested curriculum of English for transition to the fifth grade. In addition to this, important elements arise that must be carefully studied, such as the structure of the suggested curriculum through a documentary analysis and a questionnaire that allowed us to know the factors that intervene in the alignment of the suggested curriculum. | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | Suggested English curriculum | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | Teaching English as a foreign language | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | ELT rural context | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | Alignment | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | transition and primary school | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | Rural education | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | Rural context | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | New school model | es_ES |
dc.subject.subjectenglish | Adaptation and implementation | es_ES |
dc.subject.lemb | Inglés - Enseñanza | es_ES |
dc.subject.lemb | Educación bilingüe | es_ES |
dc.subject.lemb | Lenguas extranjeras - estudio y enseñanza | es_ES |
dc.subject.lemb | Lenguaje y educación | es_ES |
dc.subject.lemb | Guía de estudios | es_ES |
dc.subject.lemb | Educación rural | es_ES |
dc.subject.lemb | Escuelas rurales | es_ES |
dc.subject.lemb | Profesores rurales | es_ES |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | es_ES |
dc.audience | Interés General | spa |
dc.rights.accessrights | Open Access | spa |
dc.rights.spa | Acceso abierto | spa |
dc.rights.cc | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | * |
dc.publisher.department | Ciencias de la educación | es_ES |
dc.publisher.program | Licenciatura en lenguas extranjeras | es_ES |
dc.contributor.corpauthor | Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación | es_ES |
dc.identifier.bibliographicCitation | Gómez Duque, Daniela. The elements that the teacher aligns in the adaptation and implementation of the suggested english curriculum of transition to fifth grade in an official school of the rural context in el Carmen de Viboral (Trabajo de grado) Rionegro, Antioquia: Universidad Católica de Oriente; 2020. 62p. | es_ES |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/report | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía – Especialización | spa |
Appears in Collections: | Licenciatura en Lenguas extranjeras |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TRABAJO DE GRADO Daniela Gómez Duque.pdf | 533.64 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Carta.pdf Until 2050-12-31 | 871.14 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License