Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorMurillo-Egurrola, Juan Davidspa
dc.contributor.authorArango-Rodríguez, Danielaspa
dc.contributor.authorBetancur-Zuluaga, Sandraspa
dc.contributor.authorGarcía-Muñetón, Diana Melissaspa
dc.contributor.authorRuiz-Isaza, Esmeraldaspa
dc.date.accessioned2019-08-08T19:47:32Z-
dc.date.available2019-08-08T19:47:32Z-
dc.date.issued2019-07-24-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/227
dc.description.abstractEl propósito de este trabajo es identificar las situaciones particulares en las que el español toma lugar en clases de EFL con estudiantes y maestros de quinto nivel en una universidad privada ubicada en El municipio de Rionegro, Antioquia. Este artículo integra un método de investigación cualitativa. y se concentra principalmente en la sistematización de experiencias de los participantes seleccionados. Los métodos de recolección de datos incluyeron entrevistas, cuestionarios y no participantes. observaciones que fueron desarrolladas para explorar las opiniones de estudiantes y maestros y percepciones sobre las limitaciones y la aceptación del uso de su lengua materna dentro de Clases de inglés. Los hallazgos presentados en este documento sugieren que la mayoría de los participantes creen que El uso de la lengua materna (español) desempeña un papel de apoyo durante el proceso de aprendizaje de lengua extranjera (inglés) y se convierte en un facilitador en el aula para los estudiantes en el momento de resolver dudas, expresar sentimientos u opiniones y traducir complejos vocabulario, y para profesores al aclarar las actividades realizadas en clase y mejorar el relación profesor-alumno. Estas parecen ser las situaciones más comunes en las que los españoles el idioma ocurre.es_ES
dc.format.extent47es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectInglés como lengua extranjera, lengua materna, transferencia de idioma.es_ES
dc.titleThe role of spanish in EFL classes for the fifth-level students and teachers of the foreign language degree at a private Universityes_ES
dc.title.alternativeRole of Spanish in EFL classeses_ES
dc.typeinfo:eurepo/semantics/masterThesises_ES
dc.description.abstractenglishThe purpose of this paper is to identify the particular situations in which Spanish takes place in EFL classes with fifth-level students and teachers at a private university located in the municipality of Rionegro, Antioquia. This paper integrates a qualitative research method and concentrates mainly on the systematization of experiences of the selected participants. The data collection methods involved interviews, questionnaires, and non-participant observations which were developed to explore students and teachers’ opinions and perceptions about the constraints and acceptance of the use of their mother tongue within English classes. The findings presented in this paper suggests that most of the participants believe that the use of the mother tongue (Spanish) plays a supporting role during the process of learning a foreign language (English) and becomes a facilitator in the classroom for students at the moment of solving doubts, expressing feelings or opinions, and translating complex vocabulary, and for teachers when clarifying the activities performed in class and improve the relation teacher-student. These appear to be the most common situations in which the Spanish language occurs.es_ES
dc.subject.subjectenglishEFL (English as a Foreign Language), mother tongue, language transfer.es_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsOpen Accessspa
dc.rights.spaAcceso abiertospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentFacultad Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf803.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Autorización de depósito.pdf
  Until 2050-12-30
797.02 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons