Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/217
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.authorCeballos-García, John Fredyspa
dc.contributor.authorQuintero-Arbeláez, Julianaspa
dc.contributor.authorGaviria-Gallega, Felipespa
dc.contributor.authorGiraldo-Jaramillo, Angie Melizaspa
dc.date.accessioned2019-08-08T00:37:35Z-
dc.date.available2019-08-08T00:37:35Z-
dc.date.issued2019-06-25-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/217
dc.description.abstractLa tecnología de la información y la comunicación (TIC) desempeña un papel fundamental en la provisión del conocimiento global de los estudiantes, proporcionándoles el material más nuevo y la práctica significativa. Este artículo describe un proyecto de investigación de acción llevado a cabo en un centro de idiomas de una universidad privada en el este de Antioquia y analiza los beneficios de la implementación e integración del podcasting en el aprendizaje de idiomas como una estrategia para refinar la producción oral de los estudiantes. La implementación de las acciones incluyó temas basados en el plan de estudios establecido y las grabaciones se centraron en tareas auténticas. Las grabaciones de los estudiantes fueron analizadas y comparadas con las percepciones de estudiantes y maestros sobre el proceso. Los resultados evidenciaron cómo la producción oral de los estudiantes mejoró positivamente y mejoró su pronunciación, vocabulario y precisión.es_ES
dc.format.extent65es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectTIC, podcasting, producción hablada, Audacityes_ES
dc.titlePodcasting to refine spoken production in students pursuing a b1 english level at a language center of a private University in the eastern Antioquiaes_ES
dc.title.alternativePodcasting to refine spoken production in foreign languages studentses_ES
dc.typeBachelor thesises_ES
dc.description.abstractenglishInformation and Communication Technology (ICT) plays a fundamental role in proffering students’ worldly knowledge, providing them with the newest material and meaningful practice. This article describes an action research project carried out at a language center of a private university in Eastern Antioquia and discusses the benefits of the implementation and integration of podcasting in language learning as a strategy to refine students’ oral production. The implementation of the actions involved topics based on the established curriculum and the recordings were focused on authentic tasks. Students’ recordings were analyzed and compared with students and teachers’ perceptions about the process. The results evidenced how students’ oral production was positively improved, and as well as it was enhanced their pronunciation, vocabulary, and accuracy.es_ES
dc.subject.subjectenglishICT, podcasting, spoken production, Audacity.es_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsOpen Accessspa
dc.rights.spaAcceso abiertospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentCiencias de la Educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.contributor.directorCeballos-García, John Fredy-
dc.contributor.directorQuintero-Arbeláez, Juliana-
dc.contributor.directorGiraldo-Jaramillo, Angie Meliza-
dc.contributor.directorGaviria-Gallego, Felipe-
dc.contributor.codirectorGómez-Benavides, Carlos Mariospa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf1.06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Autorización de depósito.pdf
  Until 2050-12-30
100.99 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons