Show simple item record

dc.creatorArango Zuleta, Elvia Patricia
dc.creatorPérez Ramírez, Fabián Alonso
dc.creatorGarcía Giraldo, José Ramón
dc.creatorRíos Osorio, Elkin Alonso
dc.creatorMazo, Blanca Nelly
dc.creatorAlzate, Rodrigo Alveiro
dc.creatorGómez, Luz Marina
dc.creatorMejía, Marcela Miladys
dc.creatorUrrea Arroyave, Rubén Dario
dc.creatorvaca, Nelson Agustin
dc.creatorBerrío, Yván Shneider
dc.creatorMotato, Diana Milena
dc.creatorBedoya, Leonardo Antonio
dc.creatorDuque, Liliana María
dc.creatorOsorno, Diego León
dc.creatorCalle, Luis Alberto
dc.creatorGiraldo, Jairo de Jesús
dc.creatorÁlvarez, Liliana
dc.creatorArias, Beatriz Elena
dc.creatorSuárez, Wilson
dc.creatorPuerta, Henry Alberto
dc.creatorBedoya, David
dc.date2018-12-15
dc.date.accessioned2019-11-18T20:29:22Z
dc.date.available2019-11-18T20:29:22Z
dc.date.issued2018-12-18
dc.identifier.isbn978-958-5518-21-6
dc.identifier.urihttp://repositorio.uco.edu.co/handle/123456789/334
dc.description.abstractLo que los lectores encontrarían aquí son configuraciones de significados y descripciones de hechos a la luz de lo que se teje entre maestros, escuela y comunidades, lo que los maestrantes visibilizaran a partir de sus devenires en la educación y territorios que han ayudado a constituir y a deconstruir para reconstruir, cuando ha sido necesario, en esta interminable tarea de formación humana con enfoque de desarrollo integral, en el marco de la formación posgradual de un grupo de maestros aquí se evidenciará la transición de una prehistoria pedagógica a una historia pedagógica y el surgimiento de los sujetos pedagógicos de este cuerpo de maestros, vía la escritura, como acontecimiento fundante de su reflexividad vivenciado el paso de ser maestros-enseñantes, maestros-administrativos, maestros-directivos, a ser maestros- investigadores.
dc.format.extent438
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherFondo Editorial Universidad Católica de Oriente
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.5/co/
dc.subjectTerritorio
dc.subjecteducación
dc.titleEducación y territorios
dc.typeBook
dc.description.abstractenglishWhat readers would find here are the configurations of meanings and descriptions of facts in light of what is woven between teachers, schools and communities, what teachers see from their accruals in education and territories that have helped to constitute and to deconstruct to reconstruct, when necessary, in this endless task of human formation with an integral development approach, within the framework of the postgraduate training of a group of teachers, the transition from a pedagogical prehistory to a pedagogical history will be evident and the emergence of the pedagogical subjects of this body of teachers, via writing, as the basis of their reflexivity experienced the step from being teacher-teachers, teacher-administrative, teacher-managers, to being teacher-researchers.
dc.subject.subjectenglishterritory
dc.subject.subjectenglisheducation
dc.type.spaLibro
dc.rights.accessRightsOpen Access
dc.rights.spaAcceso abierto
dc.rights.ccAtribución-SinDerivadas 2.5 Colombia
dc.publisher.departmentEducación
dc.publisher.programMaestría en Educación
dc.description.cityRionegro


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.5/co/This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0.This document has been deposited by the author (s) under the following certificate of deposit