Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/253
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorMurillo-Egurrola, Juan Davidspa
dc.contributor.authorMontoya-Marulanda, Alexanderspa
dc.coverage.spatialSudamérica, Colombia, Antioquia, Rionegrospa
dc.date.accessioned2019-08-09T21:20:41Z-
dc.date.available2019-08-09T21:20:41Z-
dc.date.issued2019-08-09-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/253-
dc.description.abstractEn Colombia hay muchos estudios sobre el uso de la música en las clases de Inglés. Pero, con respecto al uso de la música a través de un instrumento musical para promover la producción oral con ayuda del canto los estudios son escasos. Además, hay ciertos efectos manifestados en las actitudes que los participantes de esta investigación mostraron cuando el docente usó un instrumento musical para llevar a cabo las clases de Inglés enfocándose en la producción oral. Este estudio esta guiado con estudio de caso y metodología cualitativa. Se llevo a cabo con cuarenta y tres estudiantes de quinto grado. Para la recolección de datos fueron implementados la observación, grupos focales y entrevistas.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectActitudes-
dc.subjectProducción oral-
dc.subjectMotivación-
dc.subjectMúsicaes_ES
dc.titlePromoting Singing as a form of oral production in Efl classes Effects of using a musical instrument wih fifth graderses_ES
dc.typeinfo:eurepo/semantics/articlees_ES
dc.description.abstractenglishIn Colombia there are many studies on the use of music in English classes. But, with respect to the use of music through a musical instrument to promote oral production with the help of singing, studies are limited. In addition, there are certain effects manifested in the attitudes that the participants of this research, when the teacher uses a musical instrument to carry out English classes focusing on oral production. This study is guided by case study and qualitative methodology. It was carried out with forty-three fifth grade students. For data collection, observation, focus groups and interviews were implementedes_ES
dc.subject.subjectenglishAttitudes-
dc.subject.subjectenglishOral production-
dc.subject.subjectenglishMotivation-
dc.subject.subjectenglishMusices_ES
dc.subject.lembReproducción (Biología)-
dc.subject.lembMelodía-
dc.subject.lembComportamiento moral-
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsOpen Accessspa
dc.rights.spaAcceso abiertospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentCiencias de la Educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.contributor.corpauthorUniversidad Católica de Oriente. Facultad de Ciencias de la educación-
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf789.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Autorización de depósito.pdf
  Restricted Access
796.69 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons