Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/330
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.rights.license | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | - |
dc.contributor.advisor | Franco-Montoya, Juan Carlos | spa |
dc.contributor.author | Mosquera-Mosquera, Jose Argiro | spa |
dc.date | 2019-10-31 | |
dc.date.accessioned | 2019-11-08T19:15:04Z | |
dc.date.available | 2019-11-08T19:15:04Z | |
dc.date.issued | 2019-11-08 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/330 | - |
dc.description.abstract | En todas las instituciones educativas se vive el recreo intensamente. Este análisis reflexivo frente a la interacción del recreo en las instituciones no pretende intervenir el recreo de forma directa y mucho menos coartar la posibilidad del disfrute y descanso que tienen los chicos, para dar paso al currículo oficial de la escuela; este articulo tiene por objeto analizar en qué medida el recreo se constituye en un espacio de aprendizaje social para los participantes que intervienen en el. Se pretende reflexionar sobre como el recreo, el ocio y el juego potencian el aprendizaje en todas las etapas de la vida humana. | spa |
dc.format.extent | 16 | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/co/ | spa |
dc.subject | Recreo, Aprendizaje, Ocio y Juego. | es_ES |
dc.title | El recreo como espacio natural de aprendizaje social | spa |
dc.title.alternative | Recess as a natural social learning space | es_ES |
dc.type | Master thesis | spa |
dc.description.abstractenglish | In all the educational institutions recess is lived intensely. This reflective analysis in front of the interaction of the recess in the institutions does not intend to interfere the recess in a direct way let alone limit the possibility of enjoyment and rest that students have in order to make way for the official curriculum of the school. The purpose of this article is to analyze the extent in which recess is a social learning space for the participants involved in it. The main aim is to reflect on how recess, leisure and play upgrade learning in all stages of human life. | eng |
dc.subject.subjectenglish | Recess, Learning, Leisure, play game | es_ES |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | spa |
dc.rights.accessrights | Open Access | spa |
dc.rights.spa | Acceso abierto | es_ES |
dc.rights.cc | Atribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Colombia | spa |
dc.publisher.department | Educación | es_ES |
dc.publisher.program | Especialización en pedagogía y didáctica | es_ES |
dc.description.city | Rionegro | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/masterThesis | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TM | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Maestría | spa |
Appears in Collections: | Especialización en Pedagogía y didáctica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARTICULO DEFINITIVO.pdf | 724.84 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Autorización Argiro.pdf Until 2050-12-30 | 2.45 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy | |
Auto José Argiro.pdf Until 2050-12-30 | 3 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License