Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/230
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorLedesma, Avelinospa
dc.contributor.authorSoto-Gómez, Julio Enriquespa
dc.date.accessioned2019-08-08T20:25:21Z-
dc.date.available2019-08-08T20:25:21Z-
dc.date.issued2018-07-23-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/230
dc.description.abstractEste artículo se enfoca en describir los perfiles de los docentes de inglés de un municipio del oriente de Antioquia en la cual fue necesario caracterizar aspectos que permitieran identificar las políticas del MEN implementado en Colombia, basado en los estándares del Marco Común Europeo de Referencia (MCER) y cómo éstas políticas y estándares son llevadas a cabo en sus contextos. Este estudio aplicó cuatro encuestas y dos entrevistas que facilitaron la descripción y análisis del perfil profesional docente siendo el método cualitativo el que permitió la descripción de los mismos, en los cuales los docentes de inglés ejercen su desarrollo profesional y cómo su actividad profesional y nivel de lengua se llevan a cabo en contextos locales a partir de contextos internacionales. Sin embargo, la formación de docentes de inglés es constantemente dirigida por diversas entidades permitiendo así el fortalecimiento de la enseñanza de la lengua inglesa al promover programas que faciliten el crecimiento profesional de los docentes; además, las contribuciones de esta caracterización de los docentes de inglés en el municipio permitió a la oficina de educación la actualización y sistematización de los docentes de inglés debido a la ausencia de información de docentes que la entidad debía consolidar. Otro importante aspecto para anexar es la contribución por parte de la universidad la cual ofrece la continuidad del proceso de formación donde se implementan cursos de inglés que facilitan el fortalecimiento de la lengua para su desarrollo en el municipio.es_ES
dc.format.extent30es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectDesarrollo Profesional - actividad profesional - formación profesional - ruralidad - nivel de inglés - perfil docentees_ES
dc.titleEnglish teachers in public high school in el retiro: a reflection regarding their professional profileses_ES
dc.typeinfo:eurepo/semantics/articlees_ES
dc.description.abstractenglishThis article focused on describing the profiles of the English teachers in a municipality of Eastern Antioquia in which was necessary to characterize aspects that allowed to identify the policies from the regulations of the MEN implemented in Colombia and international standards (CEF) and how they are accomplished in their contexts. This study conducted four questionnaires and two interviews that facilitated the description and analysis of the development profile of the teachers being a qualitative approach that permitted the description of their profiles in which the English teachers develop their professional development and how their professional activity and level of language are carried out in local contexts from other international contexts. Additionally, the training of English teachers in these areas has constantly been conducted by different entities that permit the enhancement of English teaching at promoting programs to facilitate their professional growth. In addition, the contributions of this characterization of English teachers in the municipality supported to the bureau of education updates and systematizes the profile of English teachers for the absence of information of teachers that the entity might to consolidate. To add another relevant aspect is the contribution the university offers in continuing the process of training in which the university implements courses of English that facilitate the enhancement of the language to conduct in the municipality. Key words: Teachers’ profile - professional development - professional activity - professional training - rurality - English leveles_ES
dc.subject.subjectenglishTeachers’ profile - professional development - professional activity - professional training - rurality - English leveles_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsRestricted Accessspa
dc.rights.spaAcceso cerradospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentEducaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf296.13 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Autorización de depósito 1.pdf
  Until 2050-12-30
207.3 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
Autorización de depósito 2.pdf
  Until 2050-12-30
363.77 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons