Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/1316
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorRobles-Ortiz, Nathalia Andreaspa
dc.contributor.authorCastilla-Navarro, Ángel Davidspa
dc.contributor.authorMarín-Estrada, Valentinaspa
dc.coverage.spatialSudamérica, Colombia, Rionegro, Antioquiaspa
dc.date.accessioned2022-05-11T16:53:29Z-
dc.date.available2022-05-11-
dc.date.available2022-05-11T16:53:29Z-
dc.date.issued2021-12-05-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/1316
dc.description.abstractEste proyecto de investigación cualitativa tiene como objetivo mostrar la importancia de la interculturalidad crítica en relación a como puede ser promovida en un aula de enseñanza del idioma inglés. Por ello, este proyecto plantea cómo la interculturalidad crítica sirve para vincular el aprendizaje de una cultura, como una forma de incrementar la capacidad de comunicación intercultural en los estudiantes, incorporándose al currículo de la institución, además como la interculturalidad crítica puede ser una herramienta de ayuda en la comprensión de las demás culturas y, en consecuencia, de lo que su interacción conlleva.es_ES
dc.format.extent79es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectInterculturalidad críticaes_ES
dc.subjectEnseñanza del ingléses_ES
dc.subjectCulturaes_ES
dc.subjectInterculturalidades_ES
dc.titlePromoting critical interculturality in an english classroom with students from 6th grade at a public institutiones_ES
dc.typeBachelor thesises_ES
dc.description.abstractenglishThis qualitative research project aims at showing the importance of critical interculturality in relation to how it can be promoted in an EFL classroom. For that reason, this project lays out how critical interculturality serves to link the learning of a culture, as a way to increase the capacity for intercultural communication in students, joining the curriculum from the institution, with how critical interculturality can be a tool for helping the understanding of countries and consequently of their language. The research continues with the results obtained through three instruments that were student artifacts, an interview and teacher journals of each implementation that at the end, we divide into four categories which explain the knowledge and the misunderstanding that students had bout culture and interculturality, the point of view that students have about other cultures and the attitudes, disposition or receptivity that the students show towards the issues in question. This shows that critical interculturality can be a bridge between the teaching of a language and the cultural reflections EFL students can engage in about cultures that are different from theirs. Finally, the research concludes with some ideas and suggestions on how Critical Interculturality can be use as a tool for English teaching as well as the challenges that still remain to be resolved.es_ES
dc.subject.subjectenglishCritical interculturalityes_ES
dc.subject.subjectenglishEnglish language teachinges_ES
dc.subject.subjectenglishCulturees_ES
dc.subject.subjectenglishInterculturalityes_ES
dc.subject.subjectenglishEFLes_ES
dc.subject.lembCulturaes_ES
dc.subject.lembSociología de la educaciónes_ES
dc.subject.lembInterculturalidad - Didácticaes_ES
dc.subject.lembInglés - Didácticaes_ES
dc.subject.lembInglés - Enseñanzaes_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsOpen Accessspa
dc.rights.spaAcceso abiertospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentCiencias de la educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas extranjerases_ES
dc.contributor.corpauthorUniversidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educaciónes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationCastilla Navarro, Ángel David; Marín Estrada, Valentina. Promoting critical interculturality in an english classroom with students from 6th grade at a public institution (Trabajo de grado) Rionegro, Antioquia: Universidad Católica de Oriente; 2021. 79p.es_ES
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de grado.pdf1.12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons