Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/1270
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorGómez-Benavides, Carlos Maríospa
dc.contributor.authorPosada-Mejía, Norbeyspa
dc.contributor.authorCarreño-Motezuma, María Alejandraspa
dc.contributor.authorHenao-Sánchez, Kelly Johanaspa
dc.coverage.spatialSudamérica, Colombia, Rionegro, Antioquiaspa
dc.date.accessioned2022-05-02T20:21:45Z-
dc.date.available2022-05-02-
dc.date.available2022-05-02T20:21:45Z-
dc.date.issued2020-02-17-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/1270
dc.description.abstractHoy en día, existe una gran diversidad de acentos en inglés en todo el mundo, lo que permite a las personas comunicarse entre sí sin necesidad de imitar a los países del nativos del inglés Además, la concienciación de este fenómeno en un contexto de inglés como lengua extranjera puede ayudar a los estudiantes a mejorar su comprensión auditiva. En este sentido, este proyecto siguió un diseño de investigación-acción llevado a cabo con 9 participantes de un curso de inglés en una universidad privada del Oriente Antioqueño y exploró el uso de audios de inglés acentuado como estrategia para crear conciencia auditiva en la comprensión auditiva del inglés. Los datos fueron recolectados a través de cuestionarios y la implementación de tres acciones; las cuales se enfocaron en conocer las percepciones y actitudes de los participantes hacia el inglés acentuado. Los resultados mostraron que estar familiarizado con otros ingleses acentuados es fundamental para equipar mejor a los estudiantes para las actividades de comprensión auditiva, y la comunicación efectiva.es_ES
dc.format.extent69es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectInglés acentuadoes_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectComprensión auditivaes_ES
dc.subjectActitud hacia la lenguaes_ES
dc.titleThe use of accented english recordings as a strategy to raise auditory awareness on english listening comprehension at a private universityes_ES
dc.typeBachelor thesises_ES
dc.description.abstractenglishNowadays, there exists a great accent Englishes diversity worldwide allowing the people to communicate with each other without the need of imitating inner-circle countries. Moreover, raising awareness of this phenomenon in a EFL framework can help students to enhance their listening comprehension. In this way, this project followed an Action research design carried out with 9 participants of an English course at a private university in Eastern Antioquia, and it explored the use of accented English audios as a strategy to raise auditory awareness on English listening comprehension. The data were gathered through questionnaires and the implementation of three actions, which were focused on knowing the participants’ perceptions and attitudes towards accented English. The results showed that being familiar with other accented Englishes is pivotal to better equip students for listening comprehension activities, and effective communication.es_ES
dc.subject.subjectenglishAccented Englishes_ES
dc.subject.subjectenglishEnglish as a Foreign Languagees_ES
dc.subject.subjectenglishListening Comprehensiones_ES
dc.subject.subjectenglishLanguage Attitudees_ES
dc.subject.lembLenguas extranjeras - Estudio y enseñanzaes_ES
dc.subject.lembInglés - Didácticaes_ES
dc.subject.lembComprensión auditiva - Didácticaes_ES
dc.subject.lembLenguaje y educaciónes_ES
dc.subject.lembFonética auditivaes_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsRestricted Accessspa
dc.rights.spaAcceso cerradospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentCiencias de la educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjerases_ES
dc.contributor.corpauthorUniversidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educaciónes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationPosada Mejía, Norbey; Carreño Motezuma, María Alejandra; Henao Sánchez, Kelly Johana. The use of accented english recordings as a strategy to raise auditory awareness on english listening comprehension at a private university (Trabajo de grado) Rionegro, Antioquia: Universidad Católica de Oriente; 2020. 69p.es_ES
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Grado.pdf
  Until 2050-12-31
3.29 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
Estudiante Autorización depósito Repositorio Institucional.pdf
  Until 2050-12-31
237.37 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons