Browsing by Author Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 279 to 298 of 304 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2020-11-13Las tareas vivenciales y sus implicaciones en el desarrollo de la competencia discursiva en el aprendizaje del inglés como lengua extranjeraMarín-Murillo, Juan de Dios; Aristizábal-Uribe, Pablo Andrés; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-06-13Teaching english pronunciation: insights from teachers' beliefs and techniquesGómez-Benavidez, Carlos Mario; Zapata-Echeverry, Sebastián; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-12-13Teaching english under a flexible educational model: the case of el servicio educativo rural (ser) in el oriente antioqueñoMarín-Gómez, Jacqueline; Bedoya-Suárez, Stiven Yesid; Morales-Arbeláez, Dahiana; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-19Teaching practices influencing the emotions in an efl classroomMarín-Gómez, Jacqueline; Arias-Patiño, Natalia; Otálvaro-Yepes, Jeniffer; Zuluaga-García, Katherin Yuliet; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2022-01-28Tensiones políticas en la construcción de territorialidadesArias-Duque, Adriana María; Blandón-Quintero, Willson Hernando; Montoya-Arboleda, María Johanna; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-20The elements that the teacher aligns in the adaptation and implementation of the suggested english curriculum of transition to fifth grade in an official school of the rural context in el Carmen de ViboralGarcía-Builes, Carlos Andrés; Gómez-Duque, Daniela; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-19The implementation of tbl approach to foster efl 5th graders’ oral production at a public school in la Unión, AntioquiaSierra-Montoya, Daniela; Arias-Patiño, Natalia; López-Mesa, Diego Fernando; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-07-31The importance of cultural recognition in EFL classrooms in a public secondary school of a municipality in oriente antioqueño to build intercultural competenceLedesma-García, Avelino; Zuluaga-Pulgarín, Vanessa; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2020-09-24The importance of teachers and high school students’ interaction in the English classroom to enhance EFL learning in a public school in the municipality of El PeñolBedoya-Bedoya, Andrés; Acevedo-Martínez, Daniel Alejandro; Acevedo-Martínez, Diego Nicolás; Ruiz-Zapata, María Camila; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-18The influence of vodcast as a teaching strategy to foster oral production in young learnersVillegas, Ana María; Arbeláez-Cárdenas, Santiago; Palacio-Marín, Alejandro; Aristizábal-Parra, Johnatan; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-12-12The invisibilization and discrimination of efl students that identify as lgbtq+ on educational contextsMurillo-Egurrola, Juan David; Largo-Gómez, Alexander; Rúa-Castro, Juan Pablo; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2020-12-29The learning and teaching of english in El Oriente antioqueño: some initial reflectionsLedesma-García, Avelino; Marín-Gómez, Jacqueline; Cuesta-García, Isabela; Gómez-Benavides, Carlos Mario; Salazar-Duque, Carolina; Sosa-Castro, Valeria; Bedoya-Bedoya, Óscar Andrés; Torres-Castaño, Yúber Steven; Arias, Jorge Iván; Ocampo, José Daniel; Ruiz-Pardo, Óscar Felipe; Murillo-Egurrola, Juan David; Vallejo-Osorio, Ayda Natalia; Castaño-García, Melissa; Mesa-Castaño, Sergio; Giraldo-Duque, Yésica Yonare; Giraldo-Henao, Julieth Viviana; Jiménez-Gómez, Isabel Cristina; García-Torres, Tatiana; Cárdenas-Henao, Jefferson; Sierra-Montoya, Daniela; Sánchez-Serna, Carlos Mateo; Sánchez-Vasco, María Daniela; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-28The promotion of cultural awareness through an english language unit design of intercultural Communicative competence for escuela nueva studentsRobles-Ortiz, Nathalia Andrea; Marín-Rivera, Juan Pablo; Ospina-López, Juan Esteban; Ramírez-Monsalve, Luis Miguel; Tangarife-Monsalve, Alejandro; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2020-02-17The use of accented english recordings as a strategy to raise auditory awareness on english listening comprehension at a private universityGómez-Benavides, Carlos Marío; Posada-Mejía, Norbey; Carreño-Motezuma, María Alejandra; Henao-Sánchez, Kelly Johana; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-18The use of metacognitive strategies that foster reading comprehension skills in a 10th grade Efl classroom in a public institution in Rionegro, AntioquiaGómez, Juan Carlos; Giraldo-Cardona, Pablo León; Chica-Chica, Yuber Santiago; Hernández-Gómez, Oscar Darío; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-09-08Transformación de conflictos y prevención de las violencias en la IE Antonio Donado Camacho, Rionegro – AntioquiaCalderón Sanín, Edgar Alberto; Álvarez-Montoya, Jorge Mario; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-09-14La transición de mono docente a profesorado, una oportunidad de cualificación del proceso enseñanzaRamírez-Soto, Dolly Margarita; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2021-01-04El transitar de la educación inicial a la educación formal, una apuesta en comúnVillarreal-Arango, Nora Elena; Jaramillo-Hincapié, Luz América; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2020-11-20Trayectorias escolares de los estudiantes con discapacidad graduados de la institución educativa San José de MarinillaMosquera-Albornoz, Deivis Robinson; Velásquez-González, Zohé; Guarín-Montoya, Natalia; Salazar-Duque, Sara María; Peláez-García, Mónica Alejandra; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación
2020-12-07El universo de las preguntas en niños y niñas con TEAGallardo-Cerón, Blanca Nelly; Rueda-Bolívar, Luz Miryam; Gutierrez-Castaño, Natalia; Universidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educación