Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uco.edu.co/jspui/handle/20.500.13064/740
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/-
dc.contributor.advisorMarín-Gómez, Jacquelinespa
dc.contributor.advisorArias-Patiño, Nataliaspa
dc.contributor.authorOtálvaro-Yepes, Jenifferspa
dc.contributor.authorZuluaga-García, Katherin Yulietspa
dc.coverage.spatialSudamérica, Colombia, Rionegro, Antioquiaspa
dc.coverage.temporal2021es_ES
dc.date.accessioned2021-01-20T21:19:06Z-
dc.date.available2021-01-20T21:19:06Z-
dc.date.issued2021-01-19-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uco.edu.co/handle/20.500.13064/740
dc.description.abstractLo que pretendíamos con nuestro proyecto era reflexionar sobre la influencia de las prácticas docentes en las emociones de los estudiantes y profesores desde nuestra propia experiencia y así poder invitar a los profesores y al contexto educativo en general a reflexionar sobre sus propias prácticas para darle el lugar que las emociones necesitan dentro del aula, nuestra idea es no criticar, es sugerirles para que tengan en cuenta nuestras experiencias y las emociones como algo esencial mas no vago o no importante. Las emociones nos permiten acercarnos a los estudiantes y docentes de una manera más humana, ponernos en el lugar del otro y ser mas consientes. Por ejemplo, ¿Hasta qué punto la actividad que estoy llevando a cabo esta bien, si estoy viendo desde el lenguaje corporal que mis estudiantes están incómodos, tímidos, limitados?es_ES
dc.format.extent49es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Católica de Orientees_ES
dc.relationTrabajo de gradoses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/co/*
dc.subjectEmocioneses_ES
dc.subjectInteligencia Emocionales_ES
dc.subjectFiltro Afectivoes_ES
dc.subjectMotivaciónes_ES
dc.subjectAnsiedades_ES
dc.subjectAuto confianzaes_ES
dc.subjectPrácticas docenteses_ES
dc.subjectEstrategias Afectivases_ES
dc.subjectRetroalimentaciónes_ES
dc.titleTeaching practices influencing the emotions in an efl classroomes_ES
dc.typeBachelor thesises_ES
dc.description.abstractenglishThis research project describes a systematization of experiences that emerged from an educational process carried out at a public institution located in Rionegro, Antioquia. The aim of our study was to understand the way in which the teaching practices influence students, in-service and pre-service teachers’ emotions in an EFL classroom. Therefore, our research project considers students, in-service and pre-service teachers’ experiences regarding emotions and what causes them. The data was gathered through participant and non-participant observation, semi-structured interviews and students’ artefacts. The results of this study support the idea that there are situations in which students and teachers can restrict or reinforce their approach to the target language due to the fact that their emotions can differ from a starting point positive to an end negative or vice versa. The emotions in the EFL classroom have to be considered as helpers not as barriers, that instead of bringing meaningful environments, they frustrate students and teachers. During the research process we could be part of a context and have contact with students and teachers where we realized and understood their perceptions, ideas about the emotions in the classroom and reflect upon our teaching practices that needed to be more meaningful for them as students and for us as teachers.es_ES
dc.subject.subjectenglishEmotionses_ES
dc.subject.subjectenglishEmotional Intelligencees_ES
dc.subject.subjectenglishAffective Filteres_ES
dc.subject.subjectenglishMotivationes_ES
dc.subject.subjectenglishAnxietyes_ES
dc.subject.subjectenglishSelf-esteemes_ES
dc.subject.subjectenglishTeaching Practiceses_ES
dc.subject.subjectenglishAffective Strategieses_ES
dc.subject.subjectenglishFeedbackes_ES
dc.subject.lembPráctica docentees_ES
dc.subject.lembProceso educativoes_ES
dc.subject.lembAprendizajees_ES
dc.subject.lembFormación y capacitación de profesoreses_ES
dc.subject.lembInnovación educativaes_ES
dc.subject.lembMetodología educativaes_ES
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_ES
dc.audienceInterés Generalspa
dc.rights.accessrightsRestricted Accessspa
dc.rights.spaAcceso cerradospa
dc.rights.ccAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia*
dc.publisher.departmentCiencias de la educaciónes_ES
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas extranjerases_ES
dc.contributor.corpauthorUniversidad Católica de Oriente. Facultad de ciencias de la educaciónes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationOtálvaro Yepes, Jeniffer; Zuluaga García, Katherin Yuliet. Teaching practices influencing the emotions in an efl classroom (Trabajo de grado) Rionegro, Antioquia: Universidad Católica de Oriente; 2020. 49p.es_ES
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/reportspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ecspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía – Especializaciónspa
Appears in Collections:Licenciatura en Lenguas extranjeras

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Autorización depósito Repositorio Institucional (1) (1) (2).pdf
  Until 2050-12-31
182.31 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
TEACHING PRACTICES INFLUENCING THE EMOTIONS IN AN EFL CLASSROOM.pdf
  Until 2050-12-31
400.34 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons